top of page
Αναζήτηση

“Μαθαίνω και εξερευνώ με τη βοήθεια των ποδιών μου”



Αγαπητοί γονείς,

Οι ώρες που περνάμε μαζί με τα παιδιά μας μπορούν να γίνουν πολύ δημιουργικές αν εμπλουτιστούν με δραστηριότητες που στοχεύουν όχι μόνο στη διασκέδαση, αλλά και στην ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων των παιδιών.

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε μία δραστηριότητα που βοηθά το παιδί να αναπτύξει τη γλωσσική του ικανότητα, να αναγνωρίζει και να κατανοεί το σώμα και τις κινήσεις του, να εξερευνά διάφορες αισθήσεις και να διακρίνει διάφορες υφές.

Την άνοιξη οι καιρικές συνθήκες μας επιτρέπουν να περνούμε αρκετό χρόνο στην ύπαιθρο. Σας προτείνουμε να βγείτε σε έναν ασφαλές εξωτερικό χώρο με το παιδί σας. Μόλις αυτό ξεκινήσει την εξερεύνηση του χώρου αφαιρέστε τα παπούτσια του και οδηγήστε το σε επιφάνειες που υπάρχουν ποικίλες υφές, όπως είναι ζεστή άμμος, λεία βότσαλα, δροσερό τσιμέντο, βρεγμένο γρασίδι, ακόμη και σε λάσπη.

Όσο μεγαλύτερο είναι το παιδί σε ηλικία μπορείτε ταυτόχρονα να του κάνετε ερωτήσεις για το πώς νιώθει όσο περπατά πάνω σε αυτές τις επιφάνειες. Σε περίπτωση που δεν γνωρίζει τις κατάλληλες λέξεις για να σας απαντήσει, βοηθήστε το λέγοντάς του εσείς τις λέξεις, όπως “ζεστό, αγκαθωτό, σκληρό, μαλακό, γλιστερό ” κλπ.

Μην ανησυχείτε αν λερωθούν τα πόδια του παιδιού σας. Ακόμα και αυτό μπορεί να γίνει μάθημα για το πως καθαρίζουμε τον εαυτό μας αλλά και πως νιώθουμε όταν κάτι έχει κολλήσει πάνω μας.

Για τα μικρά παιδιά είναι πιο εύκολο να περπατούν χωρίς παπούτσια, επειδή τα διευκολύνει να χρησιμοποιήσουν τα μικρά τους δάχτυλα για να βρουν την ισορροπία τους, οπότε είναι πολύ πιθανό να νιώθουν περισσότερο άνετα ξυπόλητα παρά με τα παπούτσια τους.

Την ίδια ώρα που το παιδί θα ξεκινήσει να περπατά επάνω στις επιφάνειες και να του προκαλεί γέλιο και χαρά, ξεκινά να κατανοεί τις ιδιότητες των διαφόρων υφών εκμεταλλευτείτε τη χρονική στιγμή για να χρησιμοποιήσει λέξεις για να τις περιγράψει, μιμούμενο τα λεγόμενά σας. Στο σπίτι εκ νέου μπορείτε να του επισημάνετε την άισθηση των διαφορετικών υφών, περπατώντας πάνω σε αφράτα μαξιλάρια ή σε τραχύ χαλάκι εισόδου.

Μην σας προβληματίσει αν τα παιδιά σταματήσουν το παιχνίδι, Αφήστε τα να διασκεδάσουν και ενθαρρύνετέ τα, να συνεχίσουν.

Επαινέστε τη προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα.

Αν κάτι σας προβληματίσει, υπάρχουν εξειδικευμένοι επιστήμονες να σας βοηθήσουν. Καλέστε μας στην ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας της διεπιστημονικής ομάδας 210.99.66.333.

Καλή διασκέδαση και καλή επιτυχία!

Βιβλιογραφία

Wendy, S. M. (2001). Toddler Play: 100 Fun-Filled Activities to Maximize Your Toddler's Potential. San Francisco: Weldon Owen Publishing.

bottom of page