top of page
Αναζήτηση

"Αναγνώριση Συναισθημάτων"




Υλικά δραστηριότητας: Χαρτί Α4, μαρκαδόροι, ψαλίδι


Οδηγίες εκτέλεσης:

Αρχικά, σχεδιάζουμε μαζί με το παιδί τρία πρόσωπα. Το πρώτο θα είναι χαρούμενο, το δεύτερο λυπημένο και το τρίτο θυμωμένο. Μπορούμε να διαβάσουμε μια ιστορία ή για ευκολία με προσωπικές αναφορές να δημιουργήσουμε μια ιστορία (πχ έφαγα το αγαπημένο μου γλυκό! Πως νιώθω; ) Επιπλέον, έχουμε μπροστά του τα προσωπάκια για να τα βλέπει. Για να το βοηθήσουμε μπορούμε να αποτυπώσουμε στο πρόσωπο μας το συναίσθημα, για να κάνει τη συσχέτιση.


Δεξιότητες που εξασκούνται:

Συγκέντρωση και διάρκεια προσοχής, αναγνώριση, εκμάθηση συναισθημάτων, συσχέτιση, αλληλεπίδραση, λεπτή κινητικότητα, δύναμη δακτυλικής λαβής, δεξιότητες άκρας χείρας.


________________________________________________________

Η συναισθηματική νοημοσύνη άρχισε πρόσφατα να ελκύει το ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής έρευνας (Ciarrochi, Deane, & Anderson, 2002· Mayer, Salovey, & Caruso, 2000), καθώς διερευνήθηκαν οι συσχετίσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών με την ακαδημαϊκή τους επίδοση και την επίτευξης των ακαδημαϊκών τους στόχων (Chan, 2005).


Ειδικότερα, η ικανότητα αναγνώρισης των συναισθημάτων των άλλων εξετάζεται από κάποιες έρευνες ξεχωριστά, καθώς τα παιδιά που είναι ικανά να αντιληφθούν και να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα έχουν περισσότερη εμπειρία στη συναισθηματική επικοινωνία και είναι σε θέση να ‘‘διαβάσουν’’ τη σκέψη των άλλων (Hughes & Leekam, 2004).


Οι μαθητές που αναγνωρίζουν τα συναισθήματα που εκφράζονται από τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους έχουν καλύτερη επίγνωση των κοινωνικών τους σχέσεων (Nowicki & Carton, 1997) και μπορούν να τροποποιήσουν τη συμπεριφορά τους και να ανταποκριθούν με τρόπους που είναι κοινωνικά κατάλληλοι και χρήσιμοι για την επίτευξη στόχων (Denham, Blair, DeMulder, Levitas, Sawyer, Auerbach-Major, & Queenan, 2003· Ekman, 2003), ενώ αντίθετα αυτοί που δυσκολεύονται να αντιληφθούν τα συναισθήματά τους και να τα εκφράσουν στους άλλους είναι συχνά κοινωνικά απομονωμένοι (Izard, 1989).

https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/edusc/article/viewFile/148/116

bottom of page